مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

برنامه‌ دولت برای توسعه ترانزیت دریایی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از رفع تحریم‌‌های دریایی و کشتیرانی خود را برای روزهای پر رونق دریایی آماده می‌کنیم، گفت: برای گسترش ترانزیت دریایی، توسعه رقابت در حوزه بنادر و دریانوردی، کشتیرانی، اپراتورشیپ و بنادر را مد نظر داریم.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، عباس آخوندی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران درباره ظرفیت بنادر و استفاده از این ظرفیت برای ترانزیت کالا اظهار داشت: در راستای توسعه و گسترش حمل و نقل ترانزیتی دریایی، چندین برنامه در دستور کار داریم که شامل توسعه رقابت در حوزه بنادر و دریانوردی، کشتیرانی، اپراتورشیپ و بنادر است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین به دنبال توسعه حمل و نقل ترکیبی در بنادر هستیم.
آخوندی ادامه داد: زمانی می‌توان از ظرفیت بنادر به بهترین وجه استفاده کرد که حمل و نقل ترکیبی شکل گیرد و انواع مدل‌های حمل و نقل نظیر دریایی، ریلی و جاده‌ای به یکدیگر متصل شوند که در این راستا روش‌های کنترل و ایجاد امکانات لازم در پس‌کرانه‌ها بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسه اخیر خود با فعالان حمل و نقل کشور، اظهار داشت: در این جلسه از فعالان حمل و نقل دریایی خواستیم در پس کرانه‌های بنادر برای فعالیت‌های لجستیکی و از این قبیل سرمایه‌ گذاری کنند تا بدین ترتیب سهم خود را از حمل و نقل جهانی افزایش دهیم.
آخوندی با تأکید بر اینکه فضای عمومی دریا رو به توسعه و گرایش به رشد ‌دارد، تصریح کرد: با کاهش تحریم‌ها بر بخش حمل و نقل دریایی کشور علاقه به سرمایه‌گذاری و تمایل شرکت‌ها برای رفت و آمد به ایران افزایش می‌یابد بنابراین ما داریم خود را برای روزهای پررونق دریایی آماده می‌کنیم.
وی درباره برنامه وزارت راه و شهرسازی برای توسعه گردشگری توضیح داد: توجه به حمل و نقل مسافر دریایی مورد تأکید وزارت راه و سازمان بنادر و دریانوردی است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هنوز مردم ایران با این ظرفیت بالقوه چندان آشنایی ندارند و باید در این راستا مردم را با حمل و نقل مسافری دریایی آشناتر کرد.
وی ادامه داد: مردم باید بدانند برای تردد بین بنادر جنوبی و جزایر کشور و در استفاده‌های تفریحی و سفری در بنادر شمال می‌توان از حمل و نقل دریایی هم استفاده کرد.
آخوندی با تأکید بر استقبال وزارت راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه در بنادر، گفت: درب‌های وزارت راه و شهرسازی بر روی تمامی سرمایه‌گذاران باز است و از آنها می‌خواهیم برای توسعه حمل و نقل دریایی و نیز حمل و نقل ترکیبی در هر حوزه‌ای که مایل بودند وارد شده و در بخش‌های لجستیک، تولید، انبار و از این قبیل سرمایه‌گذاری کنند، ضمن آنکه وزارت راه نیز سعی می‌کند فضا را برای سرمایه‌گذاران آماده کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 733 زمان: 17:15 تاريخ: پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:برنامه‌ دولت برای توسعه ترانزیت دریایی , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت